HTML

Buli Wan (érdekességek)

Friss topikok

Linkblog

Interjú: D-Nasty zenekarral by Dr. Akula (2010.02.02.)

2010.05.26. 10:36 Buli Wan

Interjú: D-Nasty zenekarral by Dr. Akula (2010.02.02.)

D-Nasty zenekar (Debreceni Pub-Rock band)

www.d-nasty.hu

Horváth András - ének, gitár

Gürtler Tamás - gitár

Bihari Renátó - basszus

Tanyi Joci - dobok

 

Az alábbi interjút a Wan-DKSE-n belül működtetett Wan Rock által támogatott D-nasty zenekar tagjaival készítette Dr. Akula, a Wan Rock - A Jövő Zenészeiért! -  megbízásából, a debreceni T-boy sörözőben, ahol az említett brigád koncertet adott.

Az ingergazdag környezetnek köszönhetően az interjú hamar átment kötetlen beszélgetésbe elsőként a dobost, Jocit interjúvoltam meg a Sensus zenekar beállása alatt. Focimezéről először azt hittem, hogy a srác túlzásba vitte az Iron Maiden rajongását, de aztán kiderült, hogy a Lokinál alkalmazott. Nem nagyon kellett győzködni, dőlt belőle a szó:)

 

Joci: Két évvel ezelőtt volt a kamaszkori nagy kedvencemnek, az Első Emeletnek a 25. jubileumi koncertje. A buli hatására úgy határoztam, hogy megvalósítom egyik gyerekkori álmomat, veszek egy dobszerkót. Először egy elektromos dobot vettem, otthon pedig a kedvenceim zenéire próbáltam rádobolni. Pár hónap után már egész jól ment, így elhatároztam, hogykeresek egy dob tanárt, ráakadtam a Tóth Zsoltira (Rock Suli, Abrakazabra) és tőle  kezdtem el leckéket venni. A zenekar tavaly áprilisban alakult, mikor Bandi a gitárosunk megkeresett a zenekaralapítás ötletével, azóta együtt játszunk.

 

Dr. Akula: Az Első Emeleten kívül mely előadókat hallgatsz még szívesen?

Joci: Akiket szívesen hallgatok az a Tankcsapda, illetve a Kowalsky meg A Vega. Személyesen is ismerem őket, jó kapcsolatban vagyok velük. Ha a környéken játszanak, mindig megnézzük őket a 9 éves fiammal. Lukács Lászlót különösen nagyra becsülöm, mert amellett, hogy magyar viszonylatban egyik legsikeresebb csapat frontembere, mégis meg tudott maradni közvetlen egyszerű embernek. Rajtuk kívül a WyrFarkas zenekarral vagyunk baráti viszonyban, valamint az Első Emelet zenekar tagjaival is nagyon jó a kapcsolatom.

 

Dr. Akula: Velük hogyan sikerült értekezned?

Joci: Gyakran írogattam a honlapjuk fórumába, ahol egy nagyon jó kis baráti társaság jött össze. Szinte minden koncertjükön ott vagyok, és egy jót dumcsizunk koncert után mind a zenekari tagokkal, mind a rajongókkal. A Kisszabó Gáborral (az EMI Kiadó label direktora, Első Emelet basszusgitárosa) is nagyon jó a kapcsolatom, ha készen lesz a demo lemezünk, Ő lesz az első, akinek átadom, a többit majd meglátjuk.

 

Közben a Sensus elkezdte a műsorát. A fiatal zenészekből álló banda a magyar rock irányvonalat vállalta fel, ami mind a feldolgozásokból (Lord, Piramis, P. Box, Karthago), mind a saját dalokon érződött. A saját dalok már merítettek a népzenéből is, valamint néhány pillanat erejéig a Sonata Arctica is beugrott róluk. Néhány nóta után elmentem sörért. A bárpultnál a D-nasty zenekar többi tagja tartózkodott, így beszédbe elegyedtem velük is

 

Bandi: A zenekar tavaly áprilisban alakult. Renával közösen volt egy házistúdiónk, ahol a saját zenéinken dolgozgattunk. Volt a stúdióban egy gitár és addig szemeztünk vele, míg megérett bennünk az elhatározás, hogy zenekart csinálunk. Tomival is Jocival kiegészülve alakult ki a felállás.

Rena: Először egy ismerősünk házában próbáltunk, majd onnan a menekülttáborban találtunk magunknak próbahelyet.

 

Dr. Akula: Nem voltak problémáitok a menekültekkel?

Bandi: Egyáltalán nem. A próbahelyünk eléggé elszeparált helyen volt a táboron belül, nem nagyon értekeztünk velük. Tőlünk nem messze próbált a Replika is. Elég olcsón béreltünk egy 60 nm-es helyet. De azóta már elköltöztünk onnan a "Göcsbe".

 

Dr. Akula: Milyen terveitek vannak a zenekarral?

Rena: Ezt az egészet örömzenélésnek tekintjük, azért csináljuk, mert jól érezzük magunkat együtt. Mindannyiunknak megvannak az egyéb elfoglaltságai a zenekaron kívül. A többiek dolgoznak, én jelenleg főiskolára járok.

 

Dr. Akula: Bandi olvastam a honlapotokon, hogy szereted a Sepulturát is. A zenétekből ez egyáltalán nem érződik.

Bandi: Nem is tervezzük, hogy érződjön. Jól érezzük magunkat a dallamos rockzene kategóriában. A Sepulturához komolyabb hangszeres tudás kellene. Tomi sokkal jobb gitáros nálam, szerintem akármelyik zenekarban megállná a helyét, de velünk jól érzi magát. Úgy érezzük 2010 a D-nasty éve lesz, igyekszünk kihasználni a kínálkozó lehetőségeket.

Dr. Akula: Köszönöm az interjút!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://buliwan.blog.hu/api/trackback/id/tr912032332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása